GÜMÜŞHANE İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Okul Koridoru Edebiyat Sokağı'na Dönüştü

Hayme Ana Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi edebiyatı sevdirmek, kitap okuma alışkanlığı kazandırmak amacıyla "Hasan Alkan Edebiyat Sokağı" oluşturuldu.
Okul Koridoru Edebiyat Sokağı'na Dönüştü

Hayme Ana Mesleki Teknik Anadolu Lisesi Türk Dili ve Edebiyat Öğretmeni önderliğinde, öğrenciler tarafından okulun ikinci katındaki koridor "Hasan Alkan Edebiyat Sokağı" ziyaretçilerden tam not aldı.

Öğrencilerimizde kitaba ve edebiyata olan ilgiyi arttırmak, bir farkındalık oluşturmak; edebiyat ile ilgili öğrencilerin ilgisini çekecek görselleri, bilgileri görmeleri, takip etmeleri ve incelemeleri, dolayısıyla öğrencilerimizin akademik, bilişsel ve sosyal başarısını arttırmak, okulların duvar ve koridorlarının da eğitimin ve hayatın bir parçası olduğunu vurgulamak, öğrencilerin ders dışı faaliyetlerinde iş birliği duygusuyla hareket etmeleri, edebiyat dersi sevgilerinin gelişmesi, daha kolay öğrenmelerini sağlamak ve okuma yazma hevesi kazanmaları sağlamak, öğrencilere yazar/ şair ve eserlerini tanıtmak, onlara okul ortamında farklı bir atmosfer yaşatmak, sosyal faaliyetler ile okula bağlılığı arttırıp, devamsızlıkları azaltmak, öğrencilere yabancı kelimler yerine Türkçe kelimeleri öğretmek ve bunların kullanımına teşvik etmek amaçlarıyla "Edebiyat Sokağı" projesi oluşturuldu.

İl Milli Eğitim Müdürü Seydi Doğan, Öğretmen ve öğrenciler tarafından hazırlanan Edebiyat Sokağı, okulumuza ayrı bir renk kattı. Emeği geçen öğretmenlerimizi ve öğrencileri kutluyorum." dedi

Okul Müdürü Aynur Bilgin: "Bizler okul olarak bu yola çıkarken edebiyatın; sözleri saçarak değil, seçerek var ettiğini; bir laf kalabalığı değil, bir söz ustalığı olduğunu; insanın var oluş sebebini ve hayattaki yerini bir kalem ya da bir fırça dokunuşuyla hatırlattığını göstermek istedik. Okyanus misali edebiyat dünyasından bir tas su almışçasına seçtiğimiz örneklerin birer damla olduğunun farkındayız. Biliyoruz ki bu damlalar okul koridorlarında dolaşan genç zihinlere bir denizin yolunu açacaktır. Bu sokağın duvarlarında başta Türk Dili ve Edebiyatı zümresinin, branşı edebiyat olmadığı halde mesai kavramı gözetmeden hafta sonu demeden canla başla bir işçi emeğiyle çalışan idarecilerimizin öğretmen arkadaşlarımızın ve okul personelinin, teneffüs ve öğle aralarını feda edip, boya badana dahil her türlü işte bize destek olan sevgili öğrencilerimizin el emeği göz nuru vardır. Bu projeyi hazırlarken istedik ki öğrencilerimiz;  İstiklal Marşı'mızın yazarı Milli Şair Mehmet Akif Ersoy'u anlamadan, Neşet Ertaş'ın bozkırlarında gezmeden, Aşık Veysel'in gördüğünü görmeden, Mevlana'nın pınarından içmeden, Yunus ile derinleşmeden, bir gazelin zarafetini hissetmeden, Yahya Kemal'in İstanbul'unu sevmeden, Ahmet Haşim'in Merdiven'inden çıkmadan, Necip Fazıl'ın Sakarya'sında coşmadan, Türk edebiyatına yön veren şairleri tanımadan, okumayı yazmayı sevmeden bu sıralardan geçip gitmesinler.

Türk edebiyatının önemli şahsiyetlerinin eserleri, resimleri, önemli edebi özellikleri, edebiyatımızın dönemleri, yazımı karıştırılan sözcüklerin doğru kullanımları, edebiyatımızın mihenk taşı olan eserleri duvarlara nakşedilerek, kapılara giydirme yapılarak, duvarlara boya yardımı ile çizilerek, öğrencilerin bu sokakta rahat bir şekilde kitap okumalarını sağlamak için bankları yerleştirerek öğrencilerin sadece derslerde gördükleriyle değil, duvarlardaki resimlerle, şiirlerle kültürlerini, edebiyatı daha iyi tanımalarına yardımcı olundu. Bu sayede derste işlenenlerin ders dışı zamanlarla öğrencilerin zihinlerinde şekillenmesi hedeflendi. Bu yöntemle edebiyata yön veren üstatların ve onlarla ilgili bilgilerin öğrencilerin akıllarında daha çok yer edeceğini ve görerek, izleyerek öğrenmeleri hedeflendiğini ifade etti.

13-06-201913-06-201913-06-201913-06-201913-06-201913-06-201913-06-201913-06-201913-06-201913-06-201913-06-2019

Sebahattin Aytaç Cad. Karaer Mah. Hükümet Konağı Yanı GÜMÜŞHANE - 0 456 213 1077

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.