Bölge finalinde 10 il yarıştı. Gümüşhane Bilim ve Sanat Merkezi tarafından hazırlanan dört proje Erzurum Bölge Finalinde sergilenmeye değer bulundu.
Tarih alanından Sosyal Bilgiler Öğretmeni Filiz Köksal’ın danışmanlığında Mustafa Aybars Tuğlu ile Ravza Tuana Nur Aslan’ın hazırladıkları “İl’im İl’im Zilli Kilim” adlı proje; Fizik alanından Fen ve Teknoloji Öğretmeni Işıl Balki’nin danışmanlığında Ravza Ülker- Zeynep Sude Ayvaz’ın hazırladıkları “Basınç Farkından Oluşan Hava Akımından Yararlanarak Elektrik Üretmek”, Sosyal Bilgiler Öğretmeni Filiz Köksal’ın danışmanlığında Yasin Metintaş’ın hazırlamış olduğu “Düşük Hızlı Kazalarda Araçlardaki Maddi Kaybı Önleyen Katman” adlı projeler ile Değerler Eğitimi alanından Türkçe Öğretmeni Gürbüz Ataman’ın danışmanlığında Fatma Zehra Burnaz’ın hazırlamış olduğu “Soyuttan Somuta Değerlerimiz” adlı proje Erzurum Bölge Finalinde sergilendi.
Tarih alanından Gümüşhane Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerinden Mustafa Aybars Tuğlu ile Ravza Tuana Nur Aslan’ın Sosyal Bilgiler Öğretmeni Filiz Köksal’ın danışmanlığında hazırlamış oldukları ““İl’im İl’im Zilli Kilim” adlı proje Bölge Birincisi oldu. Proje, 7-11 Mayıs 2018 tarihleri arasında Kayseri’de yapılacak olan Türkiye finallerinde bölgemizi temsil etmeye hak kazandı.
Fizik alanından da Ravza Ülker- Zeynep Sude Ayvaz’ın, Fen ve Teknoloji Öğretmeni Işıl Balki’nin danışmanlığında hazırladıkları “Basınç Farkından Oluşan Hava Akımından Yararlanarak Elektrik Üretmek” adlı proje Bölge İkincisi oldu.
Mustafa Aybars Tuğlu ile Ravza Tuana Nur Aslan, Tarih alanında Kayseri’de, Bölgemizi temsil edecek projeleri ile önemli bir tarihi- kültürel mirasımız olan kilim dokumacılığı ve yerel kök boyacılık hakkında araştırmalarda bulunduklarını belirtmişlerdir. Öğrenciler projelerinin içeriğini sergide şu şekilde ifade etmişlerdir:
“Tarihi Orta Asya Türklerine dayanan kilim dokumalarının en önemlilerinden biri de Gümüşhane’nin Kelkit ilçesinde ve köylerinde genellikle kadınlar tarafından dokunmuş olan Kelkit “zilli” kilimleridir. Proje ile kilimlerde kullanılan motifler, motiflerin Göktürk Alfabesi, Türk damgaları ile benzerliği araştırılmıştır. Yün ipliklerin geçmişte yörede hangi bitkilerden elde edilen boyalar ile boyandığı ortaya çıkarılmıştır. Araştırma ile “zilli” kilim dokumacılığının ve kök boyacılığının yaşatılması, gelecek kuşaklara aktarılması için farkındalık yaratılması amaçlanmıştır. Motiflerin Orta Asya Türklerine kadar dayandığı, motiflerde kullanılan şekillerden bazılarının Göktürk Alfabesindeki harfler ile aynı olduğu, dokumalarda Türk damgalarının kullanıldığı tespit edilmiştir.”
Ravza Ülker- Zeynep Sude Ayvaz, Fizik alanında Bölge ikincisi olan projeleri ile basınç farkından oluşan hava akımından yararlanarak elektrik üretmeyi hedeflediklerini şu şekilde belirtmişlerdir:
“Ülkemizde rüzgâr enerjisinden elektrik üretiminin maliyeti yüksek olup kurulumu da zor ve pahalıdır. Yapılan bu projede, basınç farkından oluşan hava akımını kullanarak elektrik üretmek hedeflendi. Bu amaçla herkesin ulaşabileceği malzemelerle bir rüzgar tribünü prototipi yapıldı. Böylece rüzgâr enerjisini elektrik akımına çevirip kolay monte edinebilir, taşınabilir bir elektrik üretme aracı oluşturuldu. Oluşturulan prototip ulaşılabilir malzemelerden oluşması ve az maliyetli olması nedeniyle geniş kitlelere ulaşacak niteliktedir. Bu çalışma, rüzgâr enerjisini evlerde elektriğe çevirmenin kolay zahmetsiz ve ucuz olduğunu göstermiştir.”
TÜBİTAK 12. Ortaokullar arası Proje Yarışması Bu Benim Eserim yarışmasında bölge birincisi ve bölge ikincisi olan öğretmen ve öğrencileri kutlayan İl Milli Eğitim Müdürü Seydi Doğan, “Aynı yarışmada geçen yıl Bölge Birincisi olan projemiz Türkiye geneli değerlendirmede Teşvik Ödülü almıştı. Bu yıl yapılacak olan Türkiye geneli değerlendirmede de projelerimizin iyi dereceler alacağını umut ediyorum. Bütün toplumların gerçek manada ilerlemesi ancak bilim ve sanat faaliyetlerinin kalitesiyle mümkündür. Geleceğimizin umudu öğrencilerimizin bilimsel faaliyetlerdeki gayretlerini gördükçe ileride nice Aziz Sancar’ların yetişeceğine inancımız pekişmektedir. Bilim gerçeğin şiiri olarak tarif edilirse öğrencilerimizin gerçeğe ulaşmada nice şiirler yazmasını dilerim.” Dedi.